markantmag

Digitaal magazine voor actieve en ondernemende vrouwen

Laad alles
Laad alles
Laad alles

Deel deze post

interview

Achter de schermen bij GLDN loungewear-collectie

Gepost op
5 oktober 2018

Gepost in de categorie
inspireer

Sinds half september heeft Rhea Lizen, bestuurslid van Best Pittig Lier, met haar collectie een eigen plekje in de tijdelijke concept store Toko 139 in Antwerpen (Berchem). Daar kan ze, samen met andere startende onderneemsters, haar merk aan een groter publiek voorstellen. Wij zijn benieuwd naar het verhaal achter haar unieke collectie!

GLDN – the story

“GLDN is een loungewear-collectie voor vrouwen. Ze is ontstaan uit het idee om thuis iets comfortabel maar tegelijkertijd ook elegant te kunnen aantrekken na een lange werkdag. GLDN staat voor ‘golden’: om elke vrouw eraan te herinneren dat ze goud waard is en af en toe een moment voor zichzelf mag inlassen. ‘Always remember, you are golden’ is dan ook de veelgebruikte baseline voor het merk.

Ik had na een lange werkdag echt nood aan comfortabel zittende kledij waarin ik me ook vrouwelijk voelde. In de winkels vond ik mijn gading niet, de loungewear-collecties waren vaak vormloze modellen uit goedkope stoffen. Ik merkte dat er echt een tekort was aan gemakkelijke, verantwoorde en toch elegante kleding.

Begin 2017 ben ik mijn idee beginnen uitwerken, heb ik een businessplan opgesteld en is de molen in gang gezet! In het najaar heb ik mijn eerste bestellingen geplaatst. Toen werd ik al geconfronteerd met de valkuilen van een eigen collectie: stoffen die vertraagd geleverd werden, de kwaliteiten en stalen zagen er anders uit dan voorzien, … De sample-collectie is zo toch meerdere keren heen-en-weer gegaan. De eerste sweaters werden gelanceerd eind januari 2018.

Voor mijn collectie is een persoonlijke aanpak zeer belangrijk: het hele verhaal moet kunnen gebracht worden aan de klanten. Ik kies er bewust voor om de collectie niet via multi-merk winkels te verdelen, maar om vooral aanwezig te zijn in concept stores, zoals nu in Toko 139. Als het merk meer naambekendheid krijgt, zou ik graag starten met homeparty’s, waar de collectie dan uitgebreid kan gepresenteerd worden in een intieme, huiselijke sfeer. Ik hoop op termijn te bereiken dat GLDN top-of-mind wordt als men denkt aan een ‘cosy lifestyle’. Dat zou zich ook kunnen uitbreiden naar andere producten dan textiel. Maar dat zijn voorlopig toekomstdromen …”

Ontdek de collectie:

Via de webshop:

www.maisongldn.be

 

Of via:

Storesquare

Facebook

Instagram

 

Bij deze concept stores:

Toko139 – Statiestraat 139 in Berchem

www.toko139.be

 

Scoopstore – Bruul 122 in Mechelen

www.scoopstore.com

 

Launchroom – Lange Koepoortstraat 16 in Antwerpen

www.launchroom.be

“GLDN staat voor ‘golden’: om elke vrouw eraan te herinneren dat ze goud waard is en af en toe een moment voor zichzelf mag inlassen.”

Always remember, you are golden.

Meisjesdroom

“Ik heb vroeger in de kledingsector gewerkt en ik denk dat ik de liefde voor textiel heb geërfd van mijn bomma die haute-couture naaide. Het was al een meisjesdroom om in de mode-sector terecht te komen. Ik ben zelf een conceptbedenker, dus ik liet me omringen door een team ontwerper-patroonmakers van de Modeacademie in Antwerpen. Zij hielpen me mijn wilde plannen concreet te maken: technische tekeningen maken, patronen uitwerken, mijn ideeën verfijnen.”

Fair made

“Ik vind het belangrijk dat GLDN Europees geproduceerd wordt, en dat daarbij op een eerlijke manier vrouwen aan het werk worden gezet. Ik heb een klein atelier gevonden in Portugal, waar dames met ervaring in de textielsector mijn merk mee vormgeven. De stukken van GLDN bestaan uit zachte, aangename en onschadelijke stoffen die je direct op je huid kan dragen.”

Meer zelfverzekerd dankzij het Markant-netwerk

“Ik ben nu voor het tweede jaar bestuurslid bij Best Pittig Lier, daarvoor was ik vier jaar bestuurslid bij Artemis Antwerpen-Mechelen. Er zijn in deze netwerken veel leden met een eigen zaak, we helpen elkaar vooruit met de praktische en mentale kant van het ondernemerschap. Het geeft je meer zelfvertrouwen als startende onderneemster. Als lid van Artemis leerde ik veel bij over mezelf presenteren, pitchen, enzovoort. Je komt in direct contact met mensen die je ondersteunen in je business en komt thuis in een netwerk van gelijkgestemden.”

Deel deze post